REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG

Serwis internetowy dostępny pod adresem https://drkostka-lekarz.pl/ udostępniony jest przez Administratora na zasadach określonych niniejszym dokumentem stanowiącym regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (zwany dalej „Regulaminem”).

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu, rodzaje usług elektronicznych świadczonych za pośrednictwem Serwisu oraz prawa i obowiązki Usługobiorców oraz Administratora. Zapoznanie się z niniejszym Regulaminem stanowi obowiązek każdego Usługobiorcy.

Dane kontaktowe Administratora:

- adres e-mail: magdalenakostka@icloud.com

§1. Definicje

  1. Serwis - serwis internetowy dostępny pod adresem https://drkostka-lekarz.pl/.

  2. Administrator/Lekarz – Magdalena Kostka prowadząca indywidualną specjalistyczną praktykę lekarską pod adresem ul. Zabytkowa 35 , 43-140 Lędziny, NIP: 6462683404, REGON: 362751510, wpisana do Rejestru Praktyk Zawodowych Lekarzy i Lekarzy Dentystów pod numerem księgi rejestrowej 000000179133.

  3. Usługobiorca - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych korzystająca z Serwisu oraz usług Administratora.

  4. Pacjent – osoba fizyczna, która korzysta z Usług Medycznych lub Telemedycznych w imieniu własnym lub przedstawiciel ustawowy albo opiekun prawny osoby niepełnoletniej lub nieposiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych (osoby ubezwłasnowolnionej częściowo lub całkowicie), którzy korzystają z Usługi Medycznej lub Telemedycznej w celu udzielenia świadczenia zdrowotnego na rzecz tej osoby.

  5. Usługa Medyczna - usługa świadczona przez Administratora na rzecz Pacjenta mająca za przedmiot udzielanie świadczeń zdrowotnych w myśl art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej stacjonarnie w gabinecie lekarskim lub w formie wizyt domowych w miejscu zamieszkania Pacjenta.

  6. Usługa Telemedyczna – usługa świadczona przez Administratora na rzecz Pacjenta mająca za przedmiot udzielanie świadczeń zdrowotnych w myśl art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

  7. Cennik – cennik Usług Medycznych oraz Telemedycznych ogólnodostępny w każdym czasie na stronach Serwisu.

§2. Postanowienia ogólne

  1. Administrator zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Usługobiorcy w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.

  2. Usługobiorca zobowiązuje się do korzystania z Serwisu zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.

  3. Korzystanie z Serwisu oraz Usługi oznacza zapoznanie się przez Usługobiorcę z warunkami określonymi w Regulaminie oraz Polityce prywatności.

  4. Administrator przestrzega zasady ochrony danych osobowych Usługobiorców przewidziane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Usługobiorca wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Administratora danych osobowych w celu realizacji usługi. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Usługobiorców określa Polityka prywatności Serwisu. Administrator może wykorzystać dane Usługobiorcy w celu marketingu usług jedynie za wyraźną zgodą Usługobiorcy lub w oparciu o właściwe przepisy prawa.

  5. Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumentów stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  6. Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcy do Serwisu treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze stron internetowych w sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w szczególności poprzez nieużywanie określonego oprogramowania (w tym oprogramowania złośliwego) lub urządzeń.

  7. Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach i ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Serwisu.

§3. Ogólne warunki świadczenia usług

  1. Administrator świadczy za pośrednictwem Serwisu usługi drogą elektroniczną poprzez:

  1. udostępnienie treści o ofercie na stronach Serwisu,

  2. umożliwienie złożenia rezerwacji na Usługę Medyczną lub Telemedycyną.

  1. Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną bezpłatnie lub za odpłatnością na zasadach określonych w Regulaminie.

  2. Usługobiorca może w każdej chwili zakończyć korzystanie z usługi świadczonej drogą elektroniczną. Skutki prawne zakończenia korzystania z usługi określają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, właściwe ze względu na charakter prawny świadczonej usługi oraz postanowienia niniejszego Regulaminu.

  3. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Administratora:

  1. urządzenie z dostępem do sieci Internet,

  2. przeglądarka internetowa obsługująca pliki Cookies,

  3. dostęp do poczty elektronicznej,

  4. urządzenie umożliwiające otrzymywanie wiadomości tekstowych SMS oraz łączność telefoniczną.

  1. Usługobiorca ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawy usług internetowych.

§4. Zamówienie Usługi Medycznej lub Telemedycznej

  1. W celu zamówienia Usługi Medycznej lub Telemedycznej Pacjent zostaje automatycznie przekierowany do zewnętrznego serwisu medfile.pl lub Booksy.com, a następnie wybiera interesujący go wariant usługi, termin świadczenia usługi oraz wypełnia formularz rezerwacji.

  2. Pacjent wypełniając formularz rezerwacji zobowiązany jest do wypełnienia wszystkich pól oznaczonych jako obowiązkowe oraz do wskazania wyłącznie danych prawdziwych odzwierciedlający stan faktyczny.

  3. Pacjent dokonuje rezerwacji usługi w serwisie Booksy.com lub w serwisie medfile.pl zgodnie z regulaminem tego serwisu. Dla dokonania rezerwacji usługi może być wymaganym przeprowadzenie rejestracji w serwisie Booksy.com lub w serwisie medfile.pl

  4. Administrator zastrzega, iż nie ma możliwości rezerwacji i realizacji Usługi Telemedycznej, której przedmiotem ma być otrzymanie E-recepty na:

  1. benzodiazepiny oraz pochodne,

  2. leki nasenne,

  3. wyroby medyczne.

  1. Administrator zastrzega, iż nie realizuje Usługi Telemedycznej dla Pacjentów, którzy są w stanie zagrożenia zdrowia lub życia.

  2. Administrator zastrzega, iż decyzję w sprawie możliwości wystawienia E-recepty lub zwolnienia lekarskiego e-ZLA podejmuje wyłącznie lekarz. Skorzystanie z Usługi Medycznej lub Telemedycznej nie gwarantuje tym samym otrzymania E-recepty lub zwolnienia lekarskiego e-ZLA.

§5. Realizacja Usługi Telemedycznej

  1. Usługa Telemedyczna realizowana jest przez Lekarza wyłącznie z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (telefonicznie).

  2. Usługi Telemedyczne realizowane są w terminie zarezerwowanym przez Pacjenta. Lekarz podejmuje trzykrotną próbę połączenia z Pacjentem w odstępach czasu nie krótszych niż 5 minut. Brak możliwości połączenia z Pacjentem skutkuje uznaniem usługi za zrealizowaną co powoduje brak możliwości otrzymania zwrotu płatności przez Pacjenta.

  3. Lekarz uprawniony jest do weryfikacji tożsamości Pacjenta. Odmowa podania przez Pacjenta informacji pozwalających na jego weryfikację lub podanie błędnych informacji skutkuje odmową realizacji usługi oraz nie uprawnia Pacjenta do zwrotu płatności.

  4. Usługa Telemedyczna realizowana jest przez Lekarza na podstawie informacji o stanie zdrowia wskazanych przez Pacjenta oraz na podstawie ewentualnej dokumentacji medycznej przedstawionej przez niego.

  5. W przypadku zasadności ordynacji leku, Pacjent po realizacji Usługi przez Lekarza otrzymuje wiadomość SMS z kodem umożliwiającym realizację E-recepty.

  6. Lekarz posiada prawo do odmowy wystawienia E-recepty w przypadku, gdy informacje wskazane przez Pacjenta, dokumentacja medyczna lub ewentualny wywiad dodatkowy z Pacjentem nie uzasadniają konieczności ordynacji leku. W przypadku braku zasadności ordynacji leku, Pacjent otrzymuje dodatkowo wiadomość przesłaną na adres poczty elektronicznej wskazany przez Pacjenta zawierającą dokumentację medyczną z udzielonego świadczenia zabezpieczoną hasłem wraz z adnotacją o przyczynie odmowy wystawienia E-recepty.

  7. Administrator zastrzega, iż o ilości opakowań leków przepisanych Pacjentowi decyzję podejmuje wyłącznie Lekarz.

  8. Administrator zastrzega, iż E-recepty wystawione są przez Lekarza na pełną odpłatność przez Pacjenta.

  9. Administrator zastrzega, iż w przypadku ustalenia zasadności otrzymania przez Pacjenta zwolnienia lekarskiego e-ZLA, decyzję o jego długości podejmuje indywidualnie lekarz.

  10. Po realizacji Pacjent na życzenie otrzymuje wiadomość przesłaną na jego adres poczty elektronicznej zawierającą dokumentację medyczną z udzielonej usługi zabezpieczoną hasłem.

  11. Administrator prowadzi dokumentację medyczną Pacjenta zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o prawach pacjenta. Pacjent ma prawo dostępu do dokumentacji medycznej na zasadach określonych w tej ustawie.

§6. Realizacja Usługi Medycznej

  1. Usługa Medyczna realizowana jest - zgodnie z dokonaną przez Pacjenta rezerwacją - w miejscu pobytu (zamieszkania) Pacjenta wskazanym w trakcie rezerwacji usługi lub w gabinecie stacjonarnym Administratora pod adresem ul. Straconki 57, 43-300 Bielsko-Biała.

  2. Pacjent zobowiązany jest do przebywania w miejscu pobytu (zamieszkania) wskazanym w rezerwacji na godzinę rozpoczęcia wizyty domowej lub w przypadku wizyty stacjonarnej stawienia się w gabinecie o umówionej godzinie.

  3. Brak obecności Pacjenta w miejscu wskazanym jako miejsce wizyty domowej lub opóźnienie dłuższe niż 10 minut w stawieniu się w gabinecie stacjonarnym skutkuje uznaniem usługi za zrealizowaną. 

  4. Pacjent w miarę możliwości powinien okazać Lekarzowi w trakcie wizyty dokumentację medyczną wydaną przez podmioty zewnętrzne, jeżeli jest to konieczne w celu udzielania świadczenia zdrowotnego np. ze względu na wizytę związaną z chorobami przewlekłymi czy innymi poddanymi uprzedniej diagnozie i leczeniu, lub ze względu na pierwszą wizytę związaną z kwalifikacją do leczenia medyczną marihuaną

  5. Lekarz uprawniony jest do weryfikacji tożsamości Pacjenta. Odmowa podania przez pacjenta informacji pozwalających na jego weryfikację lub podanie błędnych informacji skutkuje odmową realizacji usługi z zachowaniem prawa do wynagrodzenia na rzecz Administratora. 

  6. Lekarz uprawniony jest do weryfikacji tożsamości Pacjenta. Odmowa podania przez Pacjenta informacji pozwalających na jego weryfikację (dowód tożsamości lub paszport) przed konsultacją kwalifikującą pacjenta do leczenia marihuaną medyczną, skutkuje odmową realizacji usługi. 
  7. Administrator informuje, iż wyłączną decyzję w sprawie ordynacji leków, wypisania e-recepty oraz wystawienia zwolnienia lekarskiego e-ZLA podejmuje Lekarz.

  8. Administrator prowadzi dokumentację medyczną Pacjenta zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o prawach pacjenta. Pacjent ma prawo dostępu do dokumentacji medycznej na zasadach określonych w tej ustawie.

§7. Warunki i metody płatności

  1. Pacjent reguluje płatność za Usługę Telemedyczną z góry podczas rezerwacji usługi w serwisie Booksy.com lub w serwisie medfile.pl poprzez udostępniony zewnętrzy system płatności online PayU. 

  2. Pacjent reguluje płatność za Usługę Medyczna mobilną (wizyta domowa) w 50% z góry podczas rezerwacji usługi w serwisie Booksy.com lub w serwisie medfile.pl poprzez udostępniony zewnętrzy system płatności online PayU. Przedpłatę uważa się za dokonaną dopiero po potwierdzeniu wpłaty przez serwis PayU lub przez serwis Booksy.com. Pozostała płatność za powyższą usługę, jest regulowana w miejscu przebywania pacjenta zaraz po jej realizacji. Pacjent reguluje płatność gotówką lub kartą płatniczą. 

  3. Pacjent reguluje płatność za Usługę Medyczną stacjonarną gotówką po jej realizacji lub kartą płatniczą.

  4. W przypadku odwołania Usługi Telemedycznej lub Usługi Medycznej mobilnej (wizyta domowa) najpóźniej na 12 godzin przed terminem jej realizacji Pacjent otrzymuje zwrot dokonanej płatności z uwzględnieniem warunków określonych w regulaminie serwisu PayU (medfile.pl) lub Booksy.com. Odwołanie Usługi Telemedycznej po zakreślonym w zdaniu pierwszym terminie powoduje brak możliwości otrzymania zwrotu płatności.

  5. Administrator dokumentuje sprzedaż usługi paragonem fiskalnym lub fakturą VAT wystawianą na wyraźne żądanie Pacjenta. Pacjent akceptuje możliwość otrzymania faktury VAT drogą elektroniczną na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej.

§8. Anulowanie lub zmiana terminu Usługi

  1. Pacjent posiada prawo do zmiany terminu wizyty w gabinecie stacjonarnym na 1 godzinę przed terminem jej realizacji bez konsekwencji finansowych.

  2. Pacjent posiada prawo do anulowania wizyty w gabinecie stacjonarnym w każdym momencie bez konsekwencji finansowych.

  3. Pacjent posiada prawo do anulowania lub zmiany terminu Usługi Telemedycznej lub Usługi Medyczne mobilnej (wizyta domowa) w każdym czasie z zachowaniem postanowień zawartych w §7 ust. 2, 3, 4

§9. Odpowiedzialność Administratora

  1. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania Usługobiorców wynikające z ich działań w Serwisie.

  2. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za dane wprowadzone przez Usługobiorców w Serwisie i nie odpowiada za czynności dokonane przez Usługobiorcę, które przyczyniły się do powstania jakiejkolwiek szkody w odniesieniu do tego Usługobiorcy lub innych Usługobiorców bądź osób trzecich albo też uniemożliwiły albo utrudniły świadczenie Usługi przez Administratora. W szczególności Administrator nie odpowiada za prawidłowość wystawionych E-recept, zwolnień lub innych dokumentów i ich przydatność.do celów Usługobiorcy, jeżeli ewentualne błędy są skutkiem udzielania przez Usługobiorcę niepełnych lub błędnych informacji.  

  3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w funkcjonowaniu Serwisu oraz szkody poniesione przez Usługobiorcy z tego tytułu, jeżeli zostały spowodowane działaniem siły wyższej, której nie dało się przewidzieć, a w przypadku, gdy wystąpienie siły wyższej było do przewidzenia - gdy nie dało się zapobiec skutkom jej wystąpienia.
  4. W przypadku szkody poniesionej przez Usługobiorcę, a wynikającej z umyślnego działania Administratora, Administrator odpowiada jedynie za rzeczywiste szkody poniesione przez Usługobiorcę z zastrzeżeniem, iż odpowiedzialność Administratora zostaje ograniczona do wysokości płatności uiszczonej przez Usługobiorcę za Usługę, chyba że co innego wynika z odrębnych praw przysługujących konsumentom.

§10. Odstąpienie od umowy

  1. Administrator informuje, iż na podstawie art. 3 pkt 1 ust. 7 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Pacjentowi (Usługobiorcy) nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, której przedmiotem jest świadczenie zdrowotne.

  2. Pacjentowi (Usługobiorcy) przysługuje prawo do anulowania lub zmiany terminu Usługi na zasadach określonych w §8 Regulaminu.

§11. Postępowanie reklamacyjne

  1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Administratora Usługi Medycznej lub Telemedycznej lub innych usług świadczonych drogą elektroniczną za pomocą Serwisu, Usługobiorca jest uprawniony do złożenia reklamacji na adres e-mail Administratora.

  2. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Usługobiorcy (imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej), przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku podania niepełnych danych Administrator wezwie Usługobiorcy do uzupełnienia danych.

  3. Reklamację rozpatruje Administrator w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji lub od dnia uzupełniania przez Usługobiorcę danych uzasadniających złożenie reklamacji. Nierozpatrzenie reklamacji w zakreślonym terminie oznacza jej uwzględnienie przez Administratora.

§12. Własność intelektualna

  1. Wszelkie treści zamieszczone na stronach Serwisu (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy), a nie pochodzące od innych dostawców, korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Administratora. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Administratora skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.

  2. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Serwisu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego. Wykorzystanie treści w innym zakresie jest dopuszczone wyłącznie w przypadku, gdy tak wskazane zostało wyraźnie przez Administratora na stronach Serwisu.

  3. Korzystanie z Serwisu, w tym korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji, baz danych czy innych treści, nie oznacza nabycia przez Usługobiorcy jakichkolwiek praw w odniesieniu do wskazanych treści, a w szczególności nie oznacza nabycia praw autorskich majątkowych, praw pokrewnych lub licencji.

  4. Zabronione jest podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Administratora:

  1. kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Serwisu lub jego części, a także poszczególnych treści udostępnianych za jego pomocą,

  2. rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób publikowanych na stronach Serwisu treści,

  3. pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części.

§13. Postanowienia końcowe

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Administrator powiadomi na stronie Serwisu internetowego na co najmniej 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Usługobiorców, którzy dokonali zamówienia Usługi w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.

  2. Administrator zachowuje sobie prawo do okresowego wyłączania dostępu do Serwisu lub wybranych funkcjonalności Serwisu w przypadku, gdy jest to niezbędne w celu rozbudowy lub konserwacji zasobów technicznych lub teleinformatycznych Administratora związanych z działaniem Serwisu.

  3. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.

  4. Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie polskiemu sądowi powszechnemu zgodnie z właściwymi przepisami prawa.

  5. Usługobiorca będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń w drodze mediacji lub sądu polubownego. Niezależnie od tego konsument może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl. Usługobiorca będący konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego sposobu rozwiązywania sporów z Administratorem za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09 2022 r.

×